Jäsenkirje 1/2012

Toimintavuoden 2012 alkupuoliskolla

Motto: ”Valvo itseäsi ja opetustasi, ole siinä kestävä; sillä jos sen teet, olet pelastava sekä itsesi että ne, jotka sinua kuulevat” (1 Tim 4:16).

Jeesuksen lähetyskäsky kuuluu: ”Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille” (Mark. 16:15). Tämä käsky on kaikunut kautta vuosisatojen ja se koskee myös meitä, jotka Jumala on saanut uudestisynnyttää elävään uskoon. Jumala on uskonut meille elopelloksemme vankilamaailman ja vankilähimmäisemme. Myös he ovat ostetut kalliilla Jeesuksen verellä, mutta monet heistä eivät vielä tunne Jeesusta omana Vapahtajanaan. Kiitos Jumalan, vankiloissa on kuitenkin uskoon tulleita vankeja enemmän kuin ehkä arvaammekaan. On myös uskossa olevaa vankilahenkilökuntaa, joka puheillaan ja jo pelkästään olemuksellaan viestittävät Jumalan rakkautta ympäristöönsä. Saamme myös olla kiitollisia useimpien vankilaviranomaisten myönteisestä suhtautumisesta hengelliseen vankilatyöhön. Vankiloissa meillä ei ole suuria kuulijakuntia, mutta yksikin sielu on Jumalalle arvokas. Jumala johdattaa tilanteita niin, että joskus on suurempi kuulijakunta, mutta joskus tulee ainoastaan yksi. Tällöinkin voimme nähdä Jumalan johdatuksen, koska silloin moni vanki uskaltautuu paremmin kuin ryhmässä avautumaan ja tekemään ratkaisun Jumalan puoleen. Taivaaseen mennään yksitellen, ja jokainen yksilö Jumalalle arvokas, Jeesuksen veren hinta. Olkaamme uskollisia ja kestäviä tässä meille uskotussa tehtävässä, kuka vieraillen vankiloissa, kuka esirukoillen, kuka uhraten. ”

”Kun me yhteistyössä vaan
Oomme yhteisvoimin ain,
Työmme edistyy, Kuorma keventyy,
Yhteistyöss’ kun oomme vain”
(Herramme tulee nro 284)

Matti Salo, puh.joht.

Vankilatyön veteraanilähetti Antti Sainion tervehdys:

50 vuotta vankilatyötä

Viisikymmentä vuotta, jatkuvaa vankilasta vankilaan menoa! Voisi ajatella, että eikö se jo kyllästytä? Mutta ei. Ei maanviljelijäkään ole kyllästynyt, vaikka hänen syysvehnänsä päälle on satanut metrin verran lunta. Ei, hän uskoo, että keväällä oraat nousevat vihreinä, ja niitä on vain hoidettava, etteivät rikkaruohot pääse tukahduttamaan kasvua. Noin viisikymmentä vuotta sitten minulle näytettiin näky. Kadulla kulki suuri joukko huonosti puettuja ihmisiä, ja kun katsoin, niin talojen ikkunoissa oli kalterit! Ei minun tarvinnut aamulla kysellä keneltäkään, että mitä minä voisin tehdä tällaisten ihmisten elintason ja tavan parantamiseksi. Se oli pienten alkujen päivää, joka hiljalleen kehittyi ja kasvoi, ja kuten viljelijä iloitsee syksyn sadosta, niin minäkin iloitsin ensimmäisestä ja ensimmäisistä sieluista, jotka Jeesus pelasti. Tämä armon vuosi on ollut satorikasta aikaa vankiloissa, ja olemme saaneet iloita kylväjien ja niittäjienkin kanssa. Kun katson valokuvia, niin niissä näen monien kasvot, jotka ovat saaneet kokea, kuinka usko on tullut sydämeen ja ihminen on saanut kokea muutoksen Hengen maailmoissa. Usko tulee tänäkin päivänä Sanan ja todistusten kuulemisesta, mutta myös uskollisuus tulee, kun lukee Sanaa. En ole ollut yksin tällä työsaralla, sillä meitähän on toistasataa lähettiä, ja itse kukin kylvämme Sanan siemeniä sille pellolle, jonka Jumala on itse kullekin raivannut. Katso, kuinka hyvää ja suloista on, että veljekset sovussa asuvat, sillä sinne on Herra säätänyt siunauksen! On anteeksi pyydetty ja saatu, ja niin on ”kala uinut” puhtaaseen Sanan verkkoon. Ja mitä vielä! Taivaassa on ollut suuri ilo, kun ihmissielu on saanut Jeesuksen veren peson ja uuden elämän! Niin, pyydän anteeksi, että näin kirjoitin, mutta haluan olla tai Jumala haluaa minun olevan esikuva uskollisuudesta, ja teille kaikille sanon: MUTTA TE OLKAA LUJAT ÄLKÄÄKÖ ANTAKO KÄTTENNE VAIPUA, SILLÄ TEIDÄN TYÖLLÄNNE ON PALKKANSA! (2 Aik. 15:7).

Antti Sainio

Sitten vielä yhdistystietoja

Yhdistyksen vuosikokous pidettiin 17.3. Naantalin Helluntaiseurakunnan rukoushuoneella. Vuosikokouksen jälkeen oli yhteinen vankilatyön ilta, jossa Pertti Hottinen, Antti Sainio ja Annikki Salo todistivat ja jakoivat Sanaa. Jouko Jutilan johtama yhdistyksen lauluryhmä lauloi Juhani Rajalan toimiessa tilaisuuden vetäjänä. Jumalalla on totisesti hyvä suunnitelma jokaisen ihmisen elämään! Vuosikokouksen valitsema hallitus on sama kuin edellisenäkin vuonna. Hallitukseen kuuluvat: puheenjohtaja Matti Salo (puh. 0500-128090), varapuheenjohtaja Pertti Hottinen (puh. 040-3013154), sihteeri Soile Inkari (puh. 040-7739132), rahastonhoitaja Jani Isomäki (puh. 050-5121996), jäsen Jouko Jutila (puh. 040-5115174). Varajäseninä jatkavat Aarni Koskikunnas ja Antti Sainio. Lisää tietoja löytyy kotisivuilta. Yhdistyksen internet -sivujen osoite on http://www.evankeliointijavankilalahetys.net. Kotisivujen ”ilmoitustaulu” –osiosta löytyvät tiedot ajankohtaisista vankilatyön kokouksista ja tapaamisista. Vuosikokous vahvisti jäsenmaksun suuruudeksi 10 €/henkilö. Yhdistyksen tilinumero on TSOP 571052-235553. Jäsenmaksuille viitenumero on 1504 ja vastaavasti lahjoituksille 5005. Pidämme tärkeänä sitä, että jokainen jäsen hoitaisi jäsenmaksunsa ja tälläkin tavalla osoittaisi pitävänsä vankilatyötä arvokkaana työmuotona. Jokainen lahjoitus on myös arvokas, jotta vankilatyötä ylipäätään voidaan tehdä. Tiedoksi jäsenistölle:

  • Yhteiskristillinen vankilatyön seminaari 18. – 20.5.2012 pidetään Pelastusarmeijan lomakodilla Vihdin Nummelassa (Hiidenrannantie, 03100 Nummela). Osallistua voi koko seminaariin tai vain yhteen päivään mahdollisuuksien mukaan. Seminaari on avoin kaikille vankilatyöstä kiinnostuneille. Teema on ”Löytäneekö Hän uskoa maan päältä”. Tiedusteluihin vastaa Ilkka Nummela puh. 044-7577893 tai ilkka.nummela@pelastusarmeija.fi

Jumalan runsasta siunausta teille kaikille! Herran Jeesuksen armo olkoon teidän kanssanne.

Siunaten, Soile Inkari
yhdistyksen sihteeri

Kategoria(t): Jäsenkirje. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s