Jäsenkirje 1/2015

Tämä vuoden vuosikokous pidettiin Naantalin helluntaiseurakunnassa sunnuntaina 8. päivä maaliskuuta. Kokouksessa käytiin läpi 2014 toimintakertomus, tilinpäätös ja tilintarkastuskertomus. Olemme saaneet kokea Jumalan huolenpitoa kuluneena vuotena. Työtä on tehty monessa eri vankilassa eri puolilla Suomea. Toimintasuunnitelmaa tälle vuodelle käytiin läpi. Vuosikokous nosti jäsenmaksun15 €/henkilö, mikä pyydetään ystävällisesti maksamaan yhdistyksen tilille nro

FI44 5710 5220 0355 53. Jäsenmaksuille viitenumero on 1504 ja vastaavasti lahjoituksille 5005. Voitte koota useampia jäsenmaksuja yhteen tai antaa jäsenmaksun hallituksen jäsenille, varsinkin jos joudutte maksamaan käteissuorituksena pankin tiskillä, näin välttäen käteissuoritusten korkeat tilillepanomaksut. Jäsenmaksut ja vapaaehtoiset lahjoitukset ovat arvokkaita työn kannalta. Vaikka vankilatyötä tehdään pitkälti talkooperiaatteella, on asioita, joita ei voi tehdä ilman rahaa.

Hallitukseen valittiin puheenjohtajaksi Soile Inkari (040 7739132, soile@inkari.fi), varapuheenjohtajaksi Pertti Hottinen(040 3013154, phottinen@gmail.com), sihteeriksi Virpi Heikkinen( 050 5207671, virpiheikki@gmail.com) ja hallituksen jäseniksi Jouko Jutila (050 5115174, joukojutila2@gmail.com) sekä Aarni Koskikunnas (040 5291284, johann13@luukku.com). Varajäseniksi valittiin Antti Sainio ja Markku Rekola.

Antti Sainio rukoili kokouksen lopuksi ja muistutti, että meidän tulee muistaa vankeja ja rukoilla muurin takana olevien puolesta. Jumalan sana ei tyhjänä palaja.

Virpi Heikkinen, sihteeri

Etsijät

Toiset etsivät kultaa, toiset etsivät öljyä ja aina joku etsii jotakin! Jumalankin etsii jotakin , ja Hän on antanut tiedon, ketä Hän etsii ja minkä takia. Psalmi 101:6:ssa ”Maan uskollisia Minun silmäni etsivät, että he asuisivat Minua lähellä.”

Monta kertaa uskollisuutta koetellaan, ja aivan liian monet ovat laiminlyöneet uskollisuutensa eivätkä enää asu lähellä Jumalaa.

1 Tim 1:12:ssa ”Minä kiitän Häntä, joka on minulle voimaa antanut, että Hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa minut, entisen pilkkaajan ja väkivallan tekijän.”

Mutta vaikka me uskovaiset joskus emme ole uskollisia, niin pysyy kuitenkin Hän uskollisena, sillä itseään Hän ei saata kieltää! Laulussa runoillaan ”Uskollisuutesi suuri Herra, uskollisuutesi on loputon!” Uskollisuutta ei varmaan saada muuten kuin nöyrtymällä, ja nöyrtyminen on varmasti monelle vaikeaa, sillä nöyrtymiseen kuuluu anteeksianto ja anteeksipyytäminen. Sana kehottaa nöyrtymään Jumalan väkevän käden alle.

Jeesus nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen hamaan ristin kuolemaan asti ja sen tähden onkin Jumala korottanut ja antanut Hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman. Nöyrtymisellä on myös palkkansa, sillä Jumala on luvannut korottaa nöyrtyneen. Uskollisuus ilman nöyrtymistä ei toimi, sillä Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille Hän antaa armon.

Raamattu ilmoittaa sen tosiasian, että viimeisinä aikoina monet luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä. Tämä luopuminen osoittaa, että sydänalassa on luopuminen ollut jo pitkään, mutta kun ei ole voinut nöyrtyä, niin luopuminen on saanut vallan sydämessä. Vankilatyössä on monelle käynyt näin, joten ollaan varovaisia, sillä saatana käy ympäri kuin leijona etsien, kenet saisi langettaa.

Antti Sainio

 

Luottamus on tärkeä asia. Puheenjohtajana haluan myös olla luottamuksen arvoinen. Vapaaehtoinen hengellinen vankilatyö on yhteistyötä, ja me kaikki yhdessä saamme kylvää hyvää siementä, jolle pyydämme Herralta kasvun. Pysyvä, hyvä sato tulee Jumalalta. Vankiloissa on hengellistä etsintää ja löytämisen iloa. Laitan tähän oheen Pelson vankilasta tulleen Veljespiirin rukouksen. Veljespiiri koostuu uskoon tulleista vangeista.

”Rakas Taivaallinen Isä!

Pyydämme Jeesuksen Kristuksen nimessä, että siunaat ja varjelet veljespiiriämme Kuopion sekä Pelson vankiloissa ja pidät sielunvihollisen pois tieltämme.

Herra, siunaa ja varjele henkilökuntaa, vankeja ja toimintapaikan henkilöitä. Anna lisää herätystä Kuopioon, Pelsoon ja muihin Suomen vankiloihin.

Siunaa ja varjele meitä tukeneita tahoja ja Citymissionin tiimiä, jotka tekevät kovaa työtä kadulla Jeesuksen nimessä.

Siunaa vankilalähettejä, jotka käyvät meillä ja siunaa seurakuntia.

Anna meille voimaa elää puhdasta, pyhää elämää Jeesuksen nimessä.

Herra, siunaa diakoni, läheiset, meidän lapset sekä auttavat tahot.

Pyydämme täydellistä johdatusta jokaiseen päiväämme, elääksemme synnin yläpuolella.

Herra, opeta meitä rukoilemaan sekä esirukoilemaan ja viettämään aikaa kanssasi.

Kiitos tästä valtavasta armosta!

Haluamme julkisesti tunnustaa, että Jeesus on Herramme.

Aamen!”

 

Teitä jokaista siunaten Jeesuksen rakkaassa nimessä,

Soile Inkari, puheenjohtaja

Kategoria(t): Jäsenkirje. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

w

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s