Jäsenkirje kevät 2017

Jeesuksen hyvyyttä jokaiselle vankilatyön ystävälle!

Meitä on iso joukko, jotka käymme vankiloissa eri puolilla Suomea pitämässä hengellisiä tilaisuuksia ja kohtaamassa henkilökohtaisesti vankeja. Sitten on ystäviä, jotka kohtaavat ja auttavat vapautuneita vankeja ja heidän omaisiaan. Tämäkin on laaja kenttä, johon tarvittaisiin enemmän resursseja. Ja sitten on uskollisia ystäviä, jotka rukouksin ja varoin tukevat vankilatyötä. Meitä jokaista tarvitaan.

Rukous on valtavan tärkeä asia. Vaikka ihmiset eivät siitä työstä paljoa kuule tai näe, niin Jumala näkee ja Hän maksaa ajallaan myös palkan jokaiselle työntekijälle. Ilman rukousta ei tehdä mitään hengellistä työtä. Haluaisin rohkaista jokaista rukoilijaa vahvistumaan siinä kutsussa, jonka on Jumalalta saanut.

Meidän jokaisen on tärkeätä muistaa, että mitään ei tulisi tehdä ihmisten kehotuksesta eikä heitä miellyttäen, vaan sen, mitä Jumala kutsuu tekemään. Mihin tehtäviin Herra itse kutakin kutsuu, Hän ohjaa, Hän antaa voiton. Me saamme kiittää Jeesusta ja luottaa siihen, että Hänen työnsä onnistuu aina ja että Pyhä Henki saa aikaan pysyvää hedelmää, vaikka me emme sitä elinaikanamme näkisi.

Eräs ystäväni näki näyssä ison, vanhanaikaisen tilikirjan, jossa oli kaksi sivua erilaisia sarakkeita, mihin asioihin Jumala kiinnitti huomiota, kun teemme hengellistä työtä ja miten taivas näki asiat hoidetuksi. Tämä ystävä teki vanhainkotikäyntejä, mutta mukailen tähän asiat vankilatyöhön sopiviksi.

Sarakkeiden otsikot olivat mm. tällaisia:

  • onko minulla omakohtainen kutsu vankilatyöhön
  • onko minulla rakkaus vankeja kohtaan
  • onko minulla halu korottaa vain Jeesusta Kristusta
  • teenkö työtäni palkkaa odottamatta
  • onko Kristuksen pelastustyö sanomani pääydin
  • kuuntelenko työssäni Pyhän Hengen ohjausta
  • kannanko vankeja rukouksin
  • unohdanko itseni ymmärtäen, että Jumala tekee työn

On todella ihmeellistä, miten moniin asioihin Jumala kiinnittää huomionsa. Mikään ei jää Herran silmiltä näkemättä. Saamme jokainen pyytää sydämen puhdistusta, että asenteemme ja motiivimme Jumalan työhön olisivat puhtaita. Saamme myös luottaa, että Jeesuksen veri puhdistaa kaikesta synnistä, kun tunnustamme syntimme ja hylkäämme ne. Kun Pyhä Henki varustaa meidät niihin palvelutehtäviin, joihin Herra on meidät kutsunut, voimme kulkea eteenpäin täydellä rohkeudella. Herra on kanssamme.

                        Sinua siunaten, Soile Inkari, puheenjohtaja

Yhdistyksen sihteerin terveiset

Kevät on uuden alun aikaa! Valo voittaa vihdoin pimeyden! Nuhjuisuus ja värittömyys saavat väistyä, kun auringon lämpö yhdessä veden kanssa saavat luonnon puhkeamaan kukoistukseensa. Niin myös Jumalan rakkaus pystyy sulattamaan sydämen ikiroudan ja poistamaan kivisydämen sekä antamaan tilalle lihasydämen (Hes 11:19). Jeesus lupaa Sanassaan: ”Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on kumpuava elävän veden virrat” (Joh 7:38). Hän myös sanoo, että ”joka tulee minun luokseni, ei koskaan ole nälissään, ja joka uskoo minuun, ei enää koskaan ole janoissaan (Joh 6:35). Kuinka valtavia lupauksia Raamatussa onkaan! Ihmisessä asuva pimeys joutuu väistymään Jeesuksen Kristuksen, Maailman valkeuden edessä ja läsnäolossa. Jeesus Kristus ristinkuolemallaan ja ylösnousemuksellaan mahdollistaa uuden alun ihmisen elämässä.  Vankilamaailmassakin saamme todistaa näitä Jumalan ihmeitä. Niin alhaalla ei kulje kukaan, ettei siellä Jeesus ois – lauletaan eräässä laulussakin. Jumala todella lupaa antaa meille tulevaisuuden ja toivon (Jer 29:11)!

Maaliskuussa kokoonnuimme yhdistyksen vuosikokouksen merkeissä Leppävaaran Lähetyskappelissa. Uuteen hallitukseen valittiin Soile Inkari, Pertti Hottinen, Katriina Kerttula-Hiippavuori, Jouko Jutila, Markku Rekola sekä varajäseniksi Antti Sainio ja Aarni Koskikunnas. Jäsenmaksu päätettiin pitää samana eli 15 euroa / vuosi.

Rukoukset, jäsenmaksut ja lahjoitukset mahdollistavat sen, että voimme yhdessä jatkaaevankeliumin viemistä linnan muurien sisäpuolelle. Yksin ei kukaan pysty tehtäväätekemään, vaan kaikkia tarvitaan. Jäsenmaksut ja lahjoitukset voi käydä maksamassa

Evankeliointi ja vankilalähetyksen tilille: FI44 5710 5220 0355 53. Jäsenmaksu on 15 euroa. Jäsenmaksuille viitenumero on 1504 ja vastaavasti lahjoituksille 5005.

Lämmin kiitos Sinulle!

Tämän ajankohtaisen hengellisen laulun sanoin toivotan Sinulle siunattua kevään jatkoa ja Taivaan Isän varjelusta sekä suojelusta:

Niin kuin säteet auringon loistaa aamun koittohon, poistaa varjot sekä öiset usvat maan. Samoin armo Jumalan loistaa yöhön maailman. Uuden päivän sieluun tuo se tullessaan.

Niin kuin virta keväinen tulvii yli äyräiden, murtaa tieltä kaikki esteet voimallaan. Samoin virta rakkauden tulvii luokse syntisen, poistaa tunnon tuskat, murheet kokonaan.

Niin kuin päivä säteillään poistaa roudan sekä jään, samoin rakkaus voi mielet lämmittää. Pelon poistaa kokonaan, voiman tuo se tullessaan, sekä riidat, kiistat kaikki hiljentää.

Niin kuin sade lankeaa alas pellon multahan, saattaa orastamaan kylvön siemenen. Samoin Henki Jumalan muuttaa sielun uskovan ja se kantaa sadon satakertaisen.

Halki vuosisatojen sama luonne rakkauden, ei se katoa, ei muutu milloinkaan. Unhoittaa ei ketään voi, kaikille sen kutsu soi. Rakkaus Herran voittaa vihan aikanaan

Katriina Kerttula-Hiippavuori, sihteeri

Elämme kuin viimeistä päivä

Tämä Raamatun Sana on ollut monen ihmisen käytössä, ja etenkin huonona aikana on ollut tapana sanoa, että eletään kuin viimeistä päivää. Kuitenkin Jumala on puhunut ja puhuu edelleen viimeisestä päivästä ja päivistä. Luemme 2. Tim. 3:1 ”Mutta tiedä se, että viimeisinä päivänä on tuleva vaikeita aikoja.” Sitten luetellaan, mitä kuuluu vaikeiden aikojen elämään. Niistä voit itse lukea Raamatustasi, ja se onkin ainoa tapa saada totuus esille.

  1. Piet. 3:3 sanoo: ”Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan.”

Jumala puhui jo Hoosealle samanlaisista ajoista, joista luemme Hoosea 4:2, että silloin vannotaan, valehdellaan, murhataan, varastetaan ja rikotaan aviot ja verityö verityötä seuraa! Sitten tulee tämä viimeiselle ajalle sopiva kehotus: Älköön vain kukaan nuhdelko, älköön kukaan ojentako, vaikka kansa on kuin pappien nuhtelijoita.

Matt. 24:12 ”Sen tähden, että laittomuus saa vallan, kylmenee useimpien rakkaus.” Kuitenkin Jumala on nähnyt hyväksi satoja vuosia sitten ilmoittaa, mitä viimeisinä aikoina tapahtuu joten mikään ei tule yllätyksenä. Nämä asiat koskettavat myös lapsia ja nuoria. Jer. 9:21 ”Kuolema on noussut sisään ikkunoistamme tuhotakseen kaduilta lapset, toreilta nuorukaiset.” Silmiemme kautta tapahtuu tämä tuhoaminen ja sekin on nähtävissä, sillä joka puolella näkyy kuvia ”jännittävistä” olioista, ja lapset saavat sydämiinsä tuholaisen, kun heille pitäisi kertoa Jeesuksesta ja sielun pelastuksesta.

Voimme vielä todeta, kuten Samuel 1 sanoo: ”Herran sana oli harvinainen siihen aikaan, eivätkä näyt olleet tavallisia.” Voiko Herran sana olla harvinainen lopun aikoina? Jes. 30:1: ”He hierovat liittoa ilman Minun Henkeäni.”

Raamattu, siis Jumala, kehottaa meitä anomaan erilaisia armolahjoja, ja niihin kuuluvat henkien erottamisen ja henkien tuntemisen armolahjat. Miksi juuri meidän, vankilalähettien, pitää erottaa henget? Muistan tapahtumat, kun vankilassa oli erään kerran kaksikin kaveria, jotka olivat aina kirkossa. Heillä oli muistivihot mukana ja he merkitsivät asioita, joita kuulivat. Vapauduttuaan he osasivat Raamatun ulkoa ja esiintyivät tosi uskovina ja pettivät monia hyväntahtoisia uskovia. Heitä pidettiin todella uskovina ja monen kodin ovi aukeni heille, mutta heillä oli vain paha mielessä.

On siis erittäin tärkeää tuntea, missä hengessä ystävämme ovat. Pyhä Henki avaa Jumalan Sanan ja kirkastaa Kristusta. Ilman Pyhää Henkeä työ on ihmisviisautta, joten pyrkikää saamaan parhaita armolahjoja!

Antti Sainio, vankilalähettinä 53 vuotta

 

 

Kategoria(t): Jäsenkirje. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s